Ads by Nuffnang

aku dugong laut....!? bak kata Imam...

LOKASI: Teluk Senangin, Perak Darul Ridzuan
TARIKH: 25 & 26 December 2009

teruja sial bila tgk ada kapal navy... apa ek jenis kapal ni....!? korvet...!? frigat...!? the hell nama merapu...

para nelayan muda yang tengah pulun tarik pukat ketam... aku xnak buat keje camni... kasar habis kang tangan aku... aku just nak relaks je atas bot...

ketam pertama yang berjaya dibawa naik... aku dah mula terbayang ketam masak lemak cili api masakan mak aku...

hasilnya... dapat la dlm 25 ekor... mesti mak aku bangga tgk anak dia bawa blk ketam byk2 camni... mmg puas ar kang aku makan masak lemak ketam...

pulau yang agak angker skit citer dia... pernah masuk misteri nusantara... sini port dolphin main kalo waktu pagi... dgr2 jack sparrow simpan emas harta karun kat area sini...

singgah sebentar di pulau terbiar... sini port penyu bertelur... laut tepi pantai yg dalam... jenis jurang terus dari gigi air... bot boleh parking dekat je ngan pantai... dua ekor ni dah macam peserta survivor plak aku tgk...

kerapu je hasil pancing 2 jam... dapat la gak dalam 40 ekor... 100 plus tu minuman tajaan rasmi time kat tgh panas terik laut... ganti habis isotonik dalam badan....

jejaka hensem yang aku rasa penunggu pulau terbiar ni merangkap penunggu telur penyu... sungguh hensem sekali beliau... aku rasa dia ni putera bunian pulau terbiar ni agaknya...

P/S: malam ni mau shoot Lumut skali lagi... celebrate new year kat sana... mabuk sampai pagi...!!

9 bual bicara terhangat...!!:

Seri said...

memancing kat pasar je. boleh pilih nk ikan apa

devoted lily♥ said...

pergh inner loreng.. da mcm gaya masok operasi da ko..haha

Rona Realiti said...

seri > pasar mana ada feel... sesak + bau busuk...

lily > semangat...!! kata JL... bawa anak buah pi OPS PASIR beb... tp bukan kat Sipadan la... hehe...

BRADERhijau said...

salam bro..betul kate Seri baik mancing kt pasar pilih je nk ikan ape..bleh dpt besar puuunyyaaa! mcm iklan maggi tu heheheee...

rizputra7 said...

ko sekrang kat mana??..macam best jer..

Rona Realiti said...

risik > besar punya ek...!? pancing ikan duyung kat jeti lumut boleh dapat barang BESAR punya...!!

riz > aku kat taiping la.. awatnya...!?

Kensi Ell Byle said...

jejaka hensem ????
auuwww.....

Rona Realiti said...

leyha > aku bukan auww ok...!? sebut la pheewiitt...!!

love-up-you said...

You will find that cheap pandora there are many gemstones and settings to choice from. pandora jewelry Almost as many as the engagement bible buy Pandora verses there are. You will want to consider discount pandora doing all you can to make a unique piece of pandora sale jewelry by trying to come up with your own ideas. pandora jewerly You will be able to make a lot of great options for pandora earrings yourself when you look at the various gemstones and cheap pandora earrings settings.