Ads by Nuffnang

pandangan korang...!?

soalan hari ini...

gaji RM2000.00 utk sorg lepasan diploma bg kerja yg berlainan bidang drpd apa yg calon tersebut belajar semasa di universiti... berbaloikah...!?

mcm mana ek...!?

11 bual bicara terhangat...!!:

imam said...

berbaloi sebab ko kerja dalam bidang lain..skill ko x digunakan...

tapi kalo 2000 tak berbaloi kot..kalo 2000++ ada ok..

ayayoo said...

kalo ko minat berbaloi r.....ko ingt aku suke kos degree aku?xde maknenye..

Rona Realiti said...

imam > mana la nk dpt 2k++... dip level je kot... slalu 1.5k pun payah nk dpt...

aya > ko dh GO skrg... respek ar maam... gaji nnt 3.2k...

Mahmud Zuhdi said...

bg aku berbaloi ar sbb dip nyer level susah nk dpt mcm tu even yg ko dpt tu bidang ko...

BERBALOI...

kudabesi said...

balun jer..pengalaman dapat.

pd masa sama, ko cari gak keja sepadan ngan kursus

Rona Realiti said...

orang > aku pun rasa berbaloi... tp jiwa aku kata tak berbaloi plak... cmner tu ek...!?

kuda > aku nk masuk army gak... waaa...

Kensi Ell Byle said...

amik je la dulu...nanti ade offer army officer, ko try lagi..

Qaseh said...

kalau ikut jiwa...sampai bila?..
kerja dulu....sambil tu carik yg bersesuaian dengan jiwa RR tu...

Rezeki bukan boleh diduga...yg x terjangka boleh jadi itu yg sebaik2nya...

Anonymous said...

berbaloi bro.. aku apply kerja kat kl guna degree.. dorang nak bayar 800 je.. tak ke mangkuk namanya.

Rona Realiti said...

leyha > aku aim army, airforce, navy ngan polis plak pasni...

qaseh > ntah la akak... bcelaru otak fikirkan...

khazis > nmpk sgt company tu kedekut... 7E pun byr rm900...

sufian said...

boleh la 2... lagipun keje skang payah cari... tp gaji banyak pun payah gak.. lg besar gaji lg byk hutang... xcaye? hehehe.. believe me..