Ads by Nuffnang

Jawatan Kosong...!!

Macam iklan la plak... tp hakikat citer hidup aku...

3 months ago...
dpt offer keje as site supervisor kat ipoh...
gaji x best tp makan minum, penginapan, kete, minyak ngan bil hp disponsor...
dh la keje tgh2 panas... tanah baru nk rata... piling pun x siap lg...
projek 3 tahun... aku tolak... bos kecik hati...

2 months ago...
dpt offer keje as property manager kat damansara...
gaji loaded... penginapan apartment... tp ramai yg quit dr company tu...
seems problem je... member pun ckp company tu x best...
skop keje manage apartment + service...
pun aku reject gak...

1 month ago....
dpt offer keje as pelukis plan kt hang tuah...
training provided... gaji nego... tp aku xda pengalaman plak...
best friend yg adjust... still decide nk amik ke tak ni...

2 3 hari yg lps...
aku nk direkrutkan masuk valuation firm...
buat valuation keje aku... lg la leceh buat kira2 ni...
not my taste at all... penat je blaja kat u 3 tahun...
member aku offer keje ni... coz dia nk berenti and firm tu urgent nk pakai pekera...
area subang plak tu... adei...

keje2 lain yg aku dioffered kat aku..
nelayan laut dalam... pizza hut..!? (please... not my taste...), receptionist hotel (aku tpaksa hipokrit nnt...), jaga cc... ejen MLM... dan apa lg ntah...

tp td time kat burmese...
aku dpt satu offer keje...
dan aku happy bila dioffered keje tu...
best best...!! keje apa ek...!?

P/S: aku graduan yg amat memilih keje...!!

8 bual bicara terhangat...!!:

LanaBusyBee said...

memang kita ptt memilih kerja, sbb kerja itu adalah amanah..amanah bila kita jalankan dgn penuh dedikasi dan dengan minat kita, kaf ba ro kaf alif ta nun lah yang kita dpt ^^..

xper rona roni makaroni, memilih kerja tuk diri kita gak kan...tapi jgn memilih smpi 3 tahun jadi penganggur dah la yer hehehe

devoted lily♥ said...

weyh ko jgn ckp y ky burmese tu kejenye..
mnghiborkan org mlm2....
haishhhh..
weyh aku ase better amek keje
kt hang tuah tu weyh...

Munirah said...

oh mmg memilih btul. but buat keje yg kte suke baru jamin kepuasan dan kebanggaan diri sndiri. kan kan kan?
kalo wat keje x ske nnt merungut je x de makna. kan kan kan?

Rona Realiti said...

dulu aku fikir duit...
tp skrg tidak lagi...

yes..
kepuasan bekerja lg penting...!!

e said...

ape2 pon okler aku keje kebun ajek

Fadhlah said...

kepuasan tu penting

Rona Realiti said...

ada keje tu namanya ada rezeki la tu... bersyukur la..
kat luar sana ramai lagi yang cari keje...

love-up-you said...

You will find that cheap pandora there are many gemstones and settings to choice from. pandora jewelry Almost as many as the engagement bible buy Pandora verses there are. You will want to consider discount pandora doing all you can to make a unique piece of pandora sale jewelry by trying to come up with your own ideas. pandora jewerly You will be able to make a lot of great options for pandora earrings yourself when you look at the various gemstones and cheap pandora earrings settings.