Ads by Nuffnang

entry malam Jumaat...!!

Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirehat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam Jumaat" kata Kasim pada Ani, isterinya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidurkan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-Quran" balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapatkan songkok. Kitab Al-Quran dan meminum seteguk air sejuk, Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya.

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"

" Bang!! Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa khabar baik kepadannya dalam jangka masa yang begitu singkat.

" SODAQALLAHULAZEEM "

Tu lah dahsyatnya malam Jumaat...!!

ok ok...
be serius...
aku nk mood serius plak ni...
meh tgk apa entry yg aku nk saji kat korang....

apa yg ada pada malam Jumaat...!?

Memilih Masa yang Baik Untuk Melakukan Seks

Di dalam Islam telah digariskan ketika-ketika yang sesuai untuk melakukan jima’ sekiranya ingin mendapat anak yang cemerlang dan semoga ketika-ketika ini dijadikan panduan praktis oleh suami isteri:

1. Menurut Imam Syafie r.a, waktu yang paling baik untuk jima’ ialah pada malam Jumaat, malam Isnin dan malam Khamis. Kerana mengikut sunnah Nabi saw. Faedahnya, jima’ pada malam Khamis menyebabkan anak itu menjadi mukmin yang baik.

2. Rasulullah saw. berpesan bahawa jika jima’ pada malam Isnin, anak yang bakal lahir akan menjadi seorang yang berpegang teguh dengan kitab Allah dan redha terhadap segala pemberian Allah swt.

3. Rasulullah saw. berpesan bahawa jika jima’ pada malam Selasa, anak itu akan mendapat nikmat syahid sesudah syahadah, dan Allah tidak akan mengazabnya bersama orang musyrikin, mulutnya berbau harum dan akan melembutkan hati orang, bersih lidahnya dari mengumpat, berdusta dan mengadu domba.

4. Pesanan Rasulullah, jika berjima’ pada malam Khamis, anak yang bakal lahir itu adalah yang bijaksana di kalangan orang yang bijaksana, atau seorang alim di kalangan orang alim.

5. Berjima’ semasa matahari di tengah langit, anak yang bakal lahir tidak akan dihampiri syaitan sehingga dia beruban, dan menjadi seorang faqih dan mendapat rezeki keselamatan agama dan dunia.

6. Dari pesanan Rasullullah saw. jika jima’ pada malam Jumaat, anak yang bakal lahir dari jima’ itu akan menjadi pemidato yang berwibawa dan petah. Jika berjima’ pada hari Jumaat lepas Asar, anak akan menjadi terkenal, masyhur alim. Jika berjima’ pada malam Jumaat selepas Isyak, anak nanti akan menjadi seorang yang abdal (terkemuka).

bg yg dh kahwin tu...
pandai2 la pilih time nk planning ada baby...

yg blum kahwin tu...
malam Jumaat pi la masjid baca Yassin...

P/S: esok entry yg ke 200...!! serius aku dh mati akal...

7 bual bicara terhangat...!!:

rizputra7 said...

ohhh...baru aku tahu hahahha

imam said...

kesimpulannya tiap2 malam berjima takde masalah..hahahaha

ayayoo said...

amboi...xde bende len ke nk tulis ni..

Rona Realiti said...

riz > aku tau lama dah.. tu pasal baru tgerak hati nk post td...

imam > janji ko kena pancut dlm mlm tu gak... hari lain x bhasil nnt...

aya > haha... ni je aku rasa best.. aku copy paste je.. xda tulis2... menaip skit ada ar...

j.u.l.i.e.t said...

boleh dijadikan panduan di masa hadapan..

Rona Realiti said...

juliet > bila agaknya ek nk makan nasi minyak ko...!?

Anonymous said...

Is it possible Abercrombie clothing to turn a profit by gifting abercrombie Jeans promotional items and selling your inventory at the same time? Is it possible to Abercrombie Pants make large sums Abercrombie Tees of money by giving away promotional clothing? Abercrombie Shorts Will this practice bring awareness to your brand? Fashionable promotional clothing items are a great way to Abercrombie Sweaters help sell your brand to your target audience. Items like shirts and caps are favorites among most consumers especially when they receive them for free as a gift or give-away. Be it a screen printed tee shirt or an embroidered hat or polo shirt, your imprinted logowill leave a long lasting impression and gain a lot of attention by your targeted audience.