Ads by Nuffnang

rempit, bohsia, dadah, pub dan totally stranger...!?

semalam yg memang penuh ngan tanda tanya....!?

enrty agak panjang...
sbb aku semangat nk membebel ni...

kul 2 pagi...
aku masih merayau sekitar town ngan moto aku...
konon2 mcm main need for speed...
ronda town cari kaki ajak main...

ntah dari mana...
dtg sorg mamat...
moto nmpk jahat...
lalu baik je seblah aku...

XY: allo kawan... nk pi mana...!? aku nk join boleh...!? xda member ni...

dan lagi...

XY: relaks ar... nk cuak apa...!? aku bukan polis... kita geng ok...!?

pala hangguk hang geng..
aku pun x kenal ko...

tp aku rasa baik hati plak...
offer dia lepak ngan aku...
tp dia resist...
konon nk ronda lg... cari port...

lantak kat hang la...
aku x rugi pun...
ko bukan member aku pun...

aku melepak la maple fav aku...
tiap kali lepak... mesti jumpa si ramlan...
member aku plak... tiap kali jumpa si ramlan...
mesti nk nyorok2 segan... sbb dia pernah ada kes dulu...

duk dlm sejam...
mamat moto jahat td dtg blk...
parking then trus lepak meja kitaorg...

mamat ni intro la diri dia...
katanya mat terap... kem dkt umah aku...
nama plak kebetulan sama ngan nama aku...
tp aku plak intro nama aku JOE...
sbb geng2 askar sini panggil aku JOE...!!

sembang punya sembang...
dia ngaku kata dia kaki belen...
dia tgh boring tatau port mana cantek..
ntah apa la...

belen = balance = baki = bohsia = cia = boleh angkut main...!!

ni standard bahasa org tpg...
tmpt lain x pakai nama belen...
aku tau... koman2 pun cikaro kan...!?

pastu dia ajak kami gerak...
ajak cari port... dia nk blanja...
aku offer pi satu pub kat pinggir town...
mmg havoc pub tu... buka smpi subuh...

mula la ops cari buah dada...
pi pub naik moto plak tu...
nasib baik aku dressing full black with jacket and shoe..
xda la jatuh sgt standard nnt...

sejuk tak terkata...
dah la jauh... kul 3 plak tu...
tp fikir heaven nnt dlm pub....
aku tolak tepi semua tu...

mmg malang...
br je smpi pub...
kami semua kena block...
ngan SUV apa brand ntah...

aku mula ingat gangster mana...
tp rupanya otek... mmg hanjing...
soal selidik bagai nk rak....

alih2 aku ngan sorang apek member aku...
kena suspect pusher... aku pusher...!?
maybe sbb aku men in black smlm...
dressing ala samseng... ngan pouch bag lg...

aku jawab la soalan2 bodo depa...
cuak gak aku bila tgk silver bangle rasmi depa yg bkilat tu...
skali pakai kat tgn... sumpah xnak pakai dah...
kepala ligat ni cari akal... apa aku nk buat ni...!?

depa punya akal plak...
suruh si apek tu masuk dlm tlg angkat barang..
aku plak dia suruh serah kunci moto aku ngan si apek tu kat dia...

aku plak ngan paksa rela...
cabut kunci moto aku..
pi kat moto si apek tu...
cabut gak kunci moto dia...
shit giler time tu... damn je rasanya...

luck plak dtg bersama sebijik treler...
aku ngan semangat suruh otek tu alih kete..
treler transformer nk lalu tu....
otek bodo tu pun alih la kete dia...

kunci apek aku jatuhkan...
rush ke moto aku...
start enjin trus blah....
aku smpt dgr otek tu jerit...

XY: CELAKA... KORANG INGAT KORANG BOLEH LEPAS... KETA AKU LAJU KOT...!!

si apek tu smpt plak grab moto dia...
potong aku plak tu... moto bising cam celaka...
si mat terap ngan apek tu lari ikut jalan raya...
tp aku selaku mat rempit taiping... hehe...
lari ikut jalan kpg... pakar skit bab lari2 ni...

tengok plak...
si mat terap ngan apek tu follow aku blk...
depa ckp SUV tu mmg laju..
mmg xleh blah kalo main long....
so better main cilok...

aku la navigate jalan...
cuak sbb otek tu tau aku lari jalan kpg...
mesti dia block mana2 exit...
celaka... naper aku lari...!?
aku bukan ada buat salah...!!

exit town 2km jd dkt 10km...
aku saje bazir masa ikut jalan jauh berbelit...
senang nk usha line... xnak amik risiko...

time tu aku tfikir...
time otek tu main petik je..
kuar 2 3 nama yg aku kenal...
mmg x sangka la...

nasib baik aku x petik blk...
sbb aku pun rasa member jarang makan member...
tp pasni xda rahsia la antara member2...
aku dh kenal korang semua...

kuar je exit...
mmg aku expect...
tserempak lg ngan SUV anak haram tu...
pe lagi... speeding ar...
kali ni masuk jalan kpg yg maha sempit...
sure kenderaan lain x lepas...

dan kami success...
semua jasa aku... aku terer...
sbb GPS system dh implan dlm otak...

si apek ngan member aku cuak punya pasal..
trus balik umah... kasi tanam moto...
aku plak ngan mat terap tu...

kami melepak minum smpi jam 5...
borak mcm2 citer... konon member...
dia korek aku... aku korek dia...
pastu bosan... decide nk gerak ar...

exchange phone number...
trus blah...

eh jap...!!
td dia kata nk blk kem...!?
tp naper dia menghala ke balai...!?

2 3 soalan pelik main dlm pala otak aku...

#1 sapa mamat moto jahat tu...!? time dia hilang kejap jam 2 td... adakah dia tgh planning smthng...!?

#2 last week aku deliver barang kat client mat terap aku... tetiba mamat ni tanya aku ada jual gak ke x...!?

#3 naper mamat tu x kena soal ngan polis pastu buat relaks jer...!? blh plak dia kata BAT C dia x bawa...!? dh la bukan weekend smlm...

#4 rupa x mcm mat terap... rambut x cukup flat top wlaupun 3 thn dh servis... junior lg...

mmg celaka kalo dia tipu aku..
ptt ar mak aku pesan...
dont talk to stranger...!!
konon kaki belen...!! cheh...!!

lgpun smlm aku dh dpt sign...
mmg rasa mcm nk blk umah awal xnak lepak...
3 sms suruh aku blk awal...

SMS #1 - auntie mama
jgn blk tlalu lewat k jaga diri sama

SMS #2 - papa
trus blk umah. papa x suka kamu merayau lewat sgt..!!

SMS #3 - my bro
blk je la.. buat sakit bdn je kuar merayau kang..

lgpun aku x bawa dompet time kuar...
mmg x mcm slalu... sign gak tu kan...!?

pepepun...
hari ni aku nk siasat sapa mat terap smlm...
betul ke dia mat terap...!?

pub ke mana... buah dada ke mana...
alih2 suspect dadah gak yg dpt...
nasib x pakai bangle silver berkilat...
tdo dlm lokap... makan minum ditaja...

P/S: aku akan jadi budak baik bila aku dpt keje tetap ngan kerajaan beruniform...!! budakkah aku...!?

6 bual bicara terhangat...!!:

Anonymous said...

mat terap tak payah 'cari' confem ada aje contact.

devoted lily♥ said...

hadoi...
penat lelah aku habeskan bebelan ko..
ko smalm bkn date ngn nyah ke..
ape nm nyah tu.. haaa.. anis..
lalalal~~

ayayoo said...

penat aku bce....mcm kureng paham...tp aku taw point yg ko nk sampai kan..haha

j4l4k said...

Bebaik bro nnt jd kes naya

Rona Realiti said...

jasrina > mat terap mmg hot dan market... hehe...

lily > uiks..!? ko kenal mana si anis tu...!? member ek...!?

aya > sapa suruh ko x faham...!? ada aku kesah... < bak ko slalu ckp la...

jalak > aku pun rasa aku mcm nk dpedajalkan ni...

love-up-you said...

Despite this unfruitful endeavour to collect on royalties, Broadcast pandora jewelry Music Inc is now suing T-Mobile over ring back tones, alleging buy Pandora that the mobile carrier is selling them without licensing pandora bracelets and charms agreements. Unlike ring tones, which play publically when someone calls, ring discount pandora bracelets back tones are only heard specifically by the person calling. Instead Pandora necklace of hearing a cellphone dialing, the caller will hear a song that was chosen by the cell owner.Critics are pandora necklace beads quick to point out the apparent irony of this lawsuit. If ringtones, which can be heard by anyone around a Pandora necklace sale cellphone, do not constitute public performance, it seems ludicrous to sue the mobile carriers over a ringback Pandora charms tone that can be heard only by the caller. With record companies suffering from huge financial losses, it seems cheap pandora charms as though they are grasping at straws in order to collect any money that they possibly can.