Ads by Nuffnang

cintaku tertinggal di MALAYSIA...

yeah...
aku cuti hari ni...
so peruntukan masa dengan family atau hang out town..

time aku duk kemas bilik awal pagi td..
aku tjumpa log book site activities and diaries...
owh.. yg ni time aku jd site supervisor ari tu..
dlm tu mcm2 aku tulis...

tmasuk gak ar diari peribadi aku..
yup... aku tulis diari... that's so girlie... euuw...

time tu aku xda akaun blogspot lg...
blum dperkenalkan oleh cik miera...
masih blum bgelar blogger...

log book tu la ke hulur ke hilir aku usung...
dgn penuh gaya laksana kontraktor berjaya..
skali org pegang buku tu, cpt2 aku amik...
takut org tbaca apa yg aku tulis dlm tu...

ye ar...
banyak cacian maki hamun dan luahan perasaan dlm tu...
malu ar aku kalo org tau aku tension keje situ...
padahal luaran riak nk mampus... cheh...!!

aku nk citer satu benda ni...
time aku keje situ dulu...
aku byk kawan ngan geng2 indon...
ya.. mereka sgtlah tidak kacak berbanding aku...
x mcm yg kita tgk dlm sinetron kat tv tu...

apa aku mengarut ni...!?
back to topic...

ada satu geng ni...
aku cukup rapat ngan depa...
makan minum aku pun depa blanja...
depa kalo buat keje... pergh... cekap giler..
A++ aku bagi kalo dlm exam...

slalu kalo time mengulat...
aku suka lepak kat kongsi depa...
kongsi = rumah...
blaja main gitar, minum kopi, makan nasi...
kdg2 tido je situ... nasib baik x try set karok depa...
mmg aku cukup rapat la ngan geng ni...

depa punya "kepala" nama dia Fauzi...
so aku panggil abg fauzi la...
1st time aku kenal dia...

XY: abg org penang ek...!?

XY: apsal hang ckp abg org penang plak...!?

XY: dh tu... abg byk citer pasal penang... loghat pun dh org penang...

XY: ye ke...!? hahaha... abg asal sumatera ar... dh lama pun duk Malaysia...

XY: lol... mati2 ingat org penang td..

XY: abg dh duk sini 15 tahun... dh dpt permastautin tetap pun... hang untung duk Malaysia...!!

XY: .....!?

mmg best ar borak ngan abg ni...
byk dia citer pasal negara dia...
buat aku sedar yg untung kita ni duk Malaysia...
dan aku paling suka borak ngan dia pasal KORUPSI...!!

aku juga mula praktik blaja bahasa ibunda aku ngan depa...
ngobrol jowo disik...
aku faham apa depa ckp tp tkial2 nk reply...
buat aku jd bahan gelak depa je...

ciss...
ni semua salah ayah aku la xnak ajar aku ngobrol jowo..
asyik aku je jd bahan gelak sedara mara ngan org indon....
xpa... practice makes perfect...!!

ermm...
melalut dah aku taip ni...
idea dah sangkut...
lain kali ar plak...

maybe pasni ni aku nk citer pasal site je...
mana yg best... aku ceduk je...
tgk la kalo free xpun rajin...
kemalasan menguasai jiwa ni...

P/S: sahutlah seruan 1Malaysia...!?

5 bual bicara terhangat...!!:

khairul said...

salam..
sekali lagi poning dgn cite si rona ni hehehe..tajuk dgn isi x sama daaa

tapi x pe lah layaannnnnnnnn :)

Jard The Great said...

errrr... isi diari tu mcm isi ini jugak ke?? ehehehe..

BLACK DIAMOND said...

x fhm lg disitu yer uolzz ntah pape je ko nie la buat orang pening je weh.. hampeh.. anyway lyn jela.. haha

aya said...

hahaha...
ko org jawa eh..
hehehe

Rona Realiti said...

abg yo > tajuk mesti menarik... hahaha...

thanks for layan...

jard > x la.. isi diari tu ada byk... kadang2 aku pun pening...

black > xkan cikgu pun boleh pening...!?

aya > aha.. aku jawa tp duk utara dari kecik lagi... so jawa - pattani...