Ads by Nuffnang

patri...

aku mula kenal komik masa umur 8 tahun...
bukan calang2 komik aku baca..
aku baca komik dari Hong Kong...
karya Tony Wong lagi tu...

1st komik aku baca Alam Perwira...
then minat plak Dewata Raya....
time tu aku dah rasa dewasa...

bebudak lain time tu layan Doraemon, Kawan, BiP dan ntah apa2 lagi...
aku je yg advance dari diorang... apa barang layan kartun cute2...
layan la ala drama penuh dramatik storyline dia...

komik tu plak kuar seminggu sekali...
time tu murah lagi... harga baru rm2....
skrg dah jadi rm4... mahal la plak...
kopak duit aku...

tadi...
aku jumpa satu blog ni... bagus blogger ni...
rajin dan baik hati dia upload komik2 Hong Kong ni dlm blog dia...
aku tersangat la happy... trus dload Senjata Misteri...
faveret aku tu... miss byk gak...

aku masih belek2 lagi blog dia...
harap2 ada Satria Helang...
tp nama femes komik tu Hikayat Penembak Helang...
8tv dah 2x siarkan citer dia...

Legend of Arching Hero (She Diao Ying Xiong Zhuan)... ngan Return of the Condor Heroes...
mmg best ar citer dia... dramatik kungfu2...
satu episod pun aku x miss dulu tgk...


P/S: cuba teka apa nama komik kat atas ni...!? nnt aku kasi link ke blog tu.. hahaha...

10 bual bicara terhangat...!!:

EN.ROBOT said...
This comment has been removed by the author.
EN.ROBOT said...

maharaja zhou datang melawat,.,.~

adie said...

tu kan Senjata misteri 1 betul tak,.

Anonymous said...

teringat dulu aku dulu ader beli komik action melayu time aku dulu 70sen.Sekarang ni dah xder ag

khairul said...

x follow lah cite komik2 ni coz mak x bg beli wakaka..tapi kalu cuti kat umah nenek ada lah coz sepupu ada beratuss dozen komik

BLACK DIAMOND said...

aku pown fan komik gak jgn xtaw.. dulu ta de dwet.. tp curi2 bc komik abg aku.. smpai bkotak2 komik abg aku... aku khatam citer Dewata Raya..Mutiara Naga and ada satu komik tu x ingt ape tah... tp ada watak cikgu Avan and Puteri Fiona tue.. ape tah... lupe lak.. memang blk skolah tyme darjah 5 terlari2 masok bilik abg aku curik2 bc.. hehe..=)

Rona Realiti said...

ada org delete comment lg.. x cukup yakin la tu... lack of self esteem...

robot > man soi.. man soi... man man soi... ahaks..

adie > pandai la ko teka... fanatik ek...!? nnt aku buh link...

E > komik apa tu...!? zaman aku sek dulu ada gak komik HK ni jual 30 sen tp dlm plastic hitam... kira mcm lucky draw ar...

abg yo > ala siannya abg yo... nasib baik my mama sporting... hehe... ermm.. rumah my uncle bilik dah jadi gudang komik dari serata dunia...

black > dewata raya... serius byk aksi lucah... mutiara naga komik japan la... cikgu avan tu komik misteri naga... komik japan aku lyn smpi hbs gak... blah la wei... ko sep ngan aku...

BLACK DIAMOND said...

sep ape nye ko nie.. x fhm akue.. a yer da ingat misteri naga.. komik feveret aku tue sal ske dgn watak jahat dlm citer tue kreatif n menarik...

Anonymous said...

hoi.. share la link...

Rona Realiti said...

black > ko pandai baca komik ek...!? ingat layan mangga ngan urtv je..

khazis > link ada kat next entry... malas nk taip kat sini...