Ads by Nuffnang

kerana budi ku jatuh hati...

dulu...
atok ngan ayah aku slalu bising kalo bab makanan...
tok aku la paling kuat bising... itu ini semua xleh...
plus dulu aku seorang yang tidak sihat... so byk la pantangnya...

skrg...
bila atok aku dah jatuh sakit...
lain pulak dia pesan kat aku...
"makan je selagi boleh makan sebelum nikmat makan kena tarik...!!"
aiya... apa sudah jadi...!?

entry kali ni aku nk petik skit drpd apa yg pernah aku baca...
plus ngan ilmu yg atok aku ada bg skit...
sampai sekarang aku masih amalkan...
saje nk share info...

#1 Jangan amalkan minum air batu / ais...
yg ni mmg aku pantang dari kecik smpi la skrg... boleh kira brp kali je aku order ais...
coz dulu aku ada asthma.. now GONE...!!

dari segi kesihatan seks plak...
boleh mengakibatkan alat sulit menjadi sejuk serta lembik dan boleh mengakibatkannya terasa ngilu apabila aktiviti seks dilakukan...
errkk... betul ke...!? anyone...!?

#2 Jangan makan nasi berulamkan air...
minum air setelah 10 -20 minit selesai makan nasi, melainkan jika tercekik...
ni pun sama gak... aku cpt jd muak kalo asyik minum air... even adik beradik aku pun diajar cmni dari kecik... minum air lepas makan jer...

tp utk kesihatan seks...
kesan dia sama macam korang minum ais...!?

#3 Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk dan disejukkan...
makan nasi sejuk yang telah dipanaskan kalo boleh...
family aku mmg cerewet kalo bab ni... semua nak panas... aku pun terikut gak... kalo kat kedai makan, sure aku jadi pengkritik terbaik la... sampai member naik menyampah...

rupanya...
ia boleh mengakibatkan air mani cair dan juga pancutan awal sebelum orgasme...
hehehe... nnt aku test...!? < kelucahan di situ....!!

#4 Jauhi makanan yang kuahnya berlinang...
ni part fav aku... aku x pantang lgsg bab ni.. mana blh makan nasi kering... koman2 mesti kuah byk... baru feel...

pastu bila dah tau fakta...
aku jadi cuak plak... kena hati2 pasni..
sebab... boleh lemahkan alat sulit...!?

#5 Jangan hembus nafas ketika minum, tahan nafas anda...
ok... yg ni aku tak terfikir plak... cmner tu ek...!? nnt aku test time minum...

sebabnya...
ini boleh membantu mengelakkan dari mudah letih ketika bersama pasangan...
err... aku org yg fit dalam exercise kot... bohong ar kalo letih...

#6 Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat... Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian barulah minum...
yg ni JL dlm kem aku slalu buat... aku ingat dia dera kami... mau x mati... PT tahap hell pastu panas2 xleh minum apa2... hbs kering satu badan... air longkang pun nmpk berselera... ok... aku tipu pasal air longkang tu...

tp JL aku ni berilmu orgnya...
puncanya... aku pun tatau....
nak bg kami semua fit kot... hahaha....

#7 Jangan memakan kepak ayam daging....
"err... akak... saya nk snack plate xnak kepak ek...!?"
xkan la pi KFC nk ckp cmni...!? padahal aku buat coz aku x makan paha...

org yg suka makan kepak ni...
kononnya... alat sulit dia boleh jadi lemah...
ok.. aku nk stop makan kepak ayam...!!

#8 Kurangkan memakan pisang embun...
nasib baik aku x suka makan pisang kecuali pisang goreng..
xpun pisang kat masjid time hari Jumaat...

aku masih tatau apsal atok aku ckp x elok makan pisang ni...
sejuk kot...!? org tua kan byk pantang larangnya...
guys... opinion pls...!!

#9 Elak minum air selepas jam 11:00 malam walaupun air panas...
adei... ni problem gak bagi aku... xpun semua org la...
aku kaki lepak mlm2... so teh tarik teman setia aku... xkan nk lepak kosong...

rupanya...
ia boleh melemahkan otot pinggang dan membawa kepada sengal2 badan...
org pun boleh jadi sengal... hahaha...
patut la aku asyik sakit blkg... ingat sejuk angin malam xpun byk buat keje berat...

ok...
ada lagi 4 tips aku nk petik dari artikel yg aku baca...
semua untuk kesihatan seks lelaki je...
pompuan lain kali aku ajar ek...!?

##1 Jangan amalkan onani kerana ia memaksa air mani keluar dan melemahkan alat sulit...

##2 Jika berumur lebih daripada 30 tahun, elakkan dari melakukan hubungan seks lebih daripada 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa untuk membina kembali tenaga batin...


##3 Jangan terus minum air selepas hubungan seks, seeloknya rehat dahulu 15 minit...

##4 Jangan biarkan punggung terhentak dengan kuat kerana ia boleh mengakibatkan mati pucuk...

4 tips ni petua orang lama...
so boleh la jadi panduan dalam hidup seharian...
utk jangka masa panjang dan kekal MANTAP...!!

P/S: aku seorang yang amatlah pentingkan fitness and health... bigorexia...!?

9 bual bicara terhangat...!!:

EN.ROBOT said...

wooo.,,.,nih cam entry menajaga kesihatan batin je.,,.bag0s2,. #7, kepak ayam, peberet la plak,.,~

BLACK DIAMOND said...

weh plak.. ape kaitan tajuk dgn isi en3 tue??

khairul said...

Salam..
black diamond sy pon tertanya2 gak..pe lah agaknya kaitan antara n3 n tajuk mcm kontra tahap cipan je wakakaka....
pe pun isi tu penting hehe tp kdg2 pantang larang ni susah tol nak ikut..uumm kepak ayam??syok tu

Rona Realiti said...

robot > lebih kurang gitu ar...
kepak ayam mmg lazat... kepak ayam madu... pergh...!!

black > saje nk kontrolbasi... wakaka...

abg yo > tajuk itu daya tarikan...hahaha... mesti ingat citer cinta kan...!?

abg yg dh berumur la kena mula amalkan... kami masih muda lagi... ;p

ayinn said...

tajuk entry xleh blahhh,...
wakakaka,..
bgus2,..
mmg tertarik pon nk bc,...
ahahaha

devoted lily♥ said...

hahha..
gile la weyh..
padan la pon..
ko langsing dr ujung rambut smpai ujung kaki..
segala2nya ramping...
hahahha..

Rona Realiti said...

ayinn > lu sudah kena beb...

lily > pasni aku nk bg tips nk jadi gemuk... bila la aku nk gemuk...!?

khairul said...

adusss...berumur kaaaa???uuummm nnt kalau dah dekat2 nak kawen baru nak amal agak2 leh x???

Rona Realiti said...

abg yo...
x rugi pun kalo mula dari muda...